The Catalan Sailing Federation promotes sailing activities among all its members with a special focus on youngsters and teenagers.
Learning to be sustainable is an initiative within their Sustainable Sailing (sostenible.vela.cat) programme aimed at over 70 sailing schools in Catalonia.
Within the project we drew up a Manual of Good Practice for sailors, explaining the environmental problems of the Mediterranean Sea and a range of actions that sailing schools can take. We presented the Manual in several Technical Workshops and it is also on the website for anyone to consult.
We also designed workshops and activities to promote sustainable practices for sailing schools to use within their training courses. Blue cases with the materials necessary for these workshops were distributed to any schools who requested them.
Llicenciada en Biologia per la Universitat Autònoma de Madrid i Màster en Ciències del Mar.
De secà però des de sempre amb una gran passió pel mar i sempre preocupada per la seva conservació. La seva principal afició ha estat sempre la participació en projectes associatius, tant de l’àmbit ambiental com social. Ha desenvolupat gran part de la seva feina dins el tercer sector ambiental participant en projectes per a la conservació i gestió d’àrees naturals, en projectes educatius (camps de treball a Parcs Nacionals, tallers sobre reciclatge …) així com en la gestió d’entitats realitzant tot tipus de tasques administratives, recerca de finançament, organització i gestió de projectes.
Té formació complementària com a monitora d’educació ambiental, periodisme ambiental, comunicació ambiental, gestió d’àrees naturals i zones marítimes costaneres, instructora de busseig, patrona portuària, cursos de gestió de les entitats del tercer sector, gestió empresarial, comptabilitat …
És una persona acostumada a treballar en grup i aconseguir fites comunes, amb capacitat de comunicació així com a vocació científica i administrativa.
Dins de Plàncton, és monitora, instructora, executora de feines de consultoria, gestió de projectes, organització d’esdeveniments, tasques administratives…però el més important que fa es preguntar: “ però això…, quant costa?”
Llicenciada en Ciències del Mar, Màster en Ciències del Mar i cursant Màster en Divulgació Científica.
Oceanògrafa i divulgadora, sempre amb un esperit d’aventura es passaria el dia recorrent cales i racons de la costa mediterrània amb el seu tub i ulleres per descobrir què s’amaga al mar.
És instructora de submarinisme, patrona de barco, directora de lleure, ha fet cursos de comunicació ambiental i de community manager, així com té coneixements de creació de blogs i webs en programari lliure. Parla català, castellà, anglès i francès.
A l’inici de la seva carrera científica va cursar diverses estades d’investigació en centres de recerca com la Universitat d’Alacant, l’IRTA de Sant Carles de la Ràpita o l’Institut de Ciències del Mar-CSIC de Barcelona).
En l’àmbit laboral va treballar durant més de 10 anys com a educadora en el món del lleure. Un dels seus grans reptes recent llicenciada fou ser coordinadora de la Casa de l’Aigua, seu a Tortosa de la Fundació Nova Cultura de l’Aigua, on va exercir tasques de gestora i executora d’un pla d’estalvi d’aigua municipal. Després d’això poc a poc va anar encaminant la seva carrera cap a la divulgació científica, i va coordinar el programa divulgatiu El Planeta Azul a l’Institut de Ciències del Mar CSIC, amb l’objectiu d’apropar les ciències del mar a una presó de joves. Des de llavors, a Plàncton combina la divulgació, el submarinisme i la realització de projectes científics.
I com és una defensora nata de la seva carrera-passió és fundadora i presidenta de l’Associació Catalana d’Oceanògrafes i Oceanògrafs, fundadora i vicepresidenta de la Federación Española de Oceanógrafos, així com col·labora de forma voluntària amb altres entitats ambientals del territori com Graëllsia, una entitat que treballa en temes de custòdia de territori, on exerceix el càrrec de coordinadora de custòdia marina.